
Анимационный фильм о морском монстре «Rikki». Рикки — одинокий подводный монстр, которого еще в детстве унесло течением от своей семьи. С тех самых пор он скитается по мировому океану в поисках новых друзей.
Ссылка на оригинальный проект: https://portfolio.hse.ru/Project/182366

Кадр из оригинального проекта
Концепция проекта предполагает создание пространства, а также промо-материалов и айдентики с применением нейросетей для продвижения анимационного фильма.
Пространство

локация для персонажа
Для визуализации локации была использована нейросеть Leonardo AI, генерирующая изображения.
Промт: Create a game location for a cute underwater monster. Location: wreckage of a sunken ship, partially overgrown with coral and algae. The water is clear, with sunlight streaming through the water. Inside the ship are many nooks and caves where the monster can hide and play. Around the ship — swarms of colorful fish. The lighting should emphasize the cute atmosphere. The environment should be safe and inviting to explore. Focus on details: rust, growing coral, plants poking through the boards. The location should be done in a 3d computer graphics style
Модель: Leonardo Kino XL Preset: Cinematic Kino Preset Style: Cinematic
локация для персонажа
Промт: Create a location for a cute underwater monster in the form of a large but cozy underwater cave. The cave should be partially filled with water, with rock formations and stalactites. There should be many small grottos and nooks in the cave. The water in the cave is clear, with soft lighting created by biological light and light from outside. There should be flocks of cute and monster-safe fish in the vicinity. The environment should be warm and welcoming.
Модель: Leonardo Kino XL Preset: Cinematic Kino Preset Style: Cinematic
Пещера. Локация для персонажа.
Айдентика
Логотип мультфильма разработан в Kera.AI.
Нейросеть: Krea.AI Модель: Flux Промт: Generate a logo for the cartoon «Rikki» about a cute, lonely underwater monster. The logo should be abstract and symbolic, using flowing lines and shapes to evoke the ocean and the monster’s gentle nature. The color palette should be calming and serene, emphasizing blues and greens. The wordmark «Rikki» should be integrated seamlessly into the abstract design.
Логотип и шрифтовое решение
Цветовая палитра собрана с помощью Adobe Color.
Промо-материалы
Постеры и мокапы для афиши мультфильма были разработаны в Recraft.
Нейросеть: Recraft Пресет: My custom style Промт: Posters «Rikki» perched on a rock overlooking a vast, beautiful, but empty ocean. A single tear rolls down his cheek. Style: melancholic, but hopeful. Color palette: blues, purples, soft oranges at sunset.
Нейросеть: Recraft Пресет: My custom style Промт: Poster «Rikki» silhouette against the mysterious depths of the sea, with bioluminescent creatures glowing dimly around him. Style: mysterious and adventurous. Color palette: navy blue, purple and glowing green.
Носители, представленные ниже, также сгенерированы нейросетью Recraft.
Нейросеть: Recraft Модель: Mockup Промт: Create a high-resolution close-up mockup of a white T-shirt with a neckline lying on a smooth dark table with a tablecloth. The t-shirt should be a clearly focused close-up of the t-shirt
В качестве промо-продукта для мультфильма была создана мягкая игрушка в виде персонажа.
Нейросеть: Recraft Пресет: My custom style Промт: Create a design for a soft, cuddly plush toy based on a friendly underwater monster. The toy should have a long neck, small head with large, expressive eyes, a small upturned mouth, pointed ears, and a single antenna. Its body should be slender and serpentine, with iridescent purple and lavender scales that shimmer slightly. Small fins and a long, tapering tail with pinkish hues complete the design. The plush should be made from high-quality, soft materials.
промо-продукт
В работе над проектом я активно использовала ChatGPT. Для каждой генерации я предоставляла ему картинку-референс, чтобы описать желаемый стиль. ChatGPT создавал промт, который затем передавался нейросетям.
Для формирования собственного стиля я подготовила набор референсных изображений, которые были загружены в нейросети. Это позволило им лучше понять мои требования и предложить наиболее подходящие решения.